Önkéntes tevékenység

Az önkéntesség keretében lehetőségük volt köznevelési intézményeket (óvodától középiskoláig) látogatni vagy bármilyen köznevelési intézményben megvalósuló gyermekprogramban vagy táboroztatásban részt venni gyermekfelügyelőként. Ezen túl ajánlottuk számukra a gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények hálózatát (Család-és Gyermekjóléti Szolgálat, gyermekotthonok, napközbeni ellátást biztosító intézmények) vagy bármilyen gyermekvédelmi intézményben megvalósuló gyermekprogramban, annak szervezésében, lebonyolításában való részvételt. Önkéntes munkát végezhettek bármilyen szociális intézményben megvalósuló program tevékeny résztvevőjeként. A hallgatói önkéntes munka időtartama havi nyolc óra volt. A hallgatók meglévő képességeinek az elmélyítése a célja a tevékenységnek. Az önkéntesség során a hallgatók szembesülnek a saját erőforrásaikkal, a saját kompetenciáikat, készségeiket használják, amire szükségük van az önkéntesség elvégzéséhez. A tevékenység során megtapasztalják, mely készségek terén vannak hiányosságaik, ahol fejlődniük kell. A hallgatók változatos intézményekben töltötték az önkéntességet:

 A hallgatónak az önkéntes tevékenység elvégzése után a szerzett kompetenciáiról egy dokumentumot kellett kitöltenie, valamint fényképes, élményszerű beszámolóval, reflexiókkal igazolni az elvégzett feladatot.

A hallgatók a következő helyszínekre jutottak el:

  • Roma Munkaadók- Munkavállalók Szövetsége civil szervezet
  • Roma Nemzetiségi Önkormányzat
  • Önkormányzati hivatal
  • Cigány Kultúráért Hagyományőrző Egyesület
  • Szociális-és gyermekjóléti Szolgálat
  • Gyermekvédelmi intézet
  • nemzetiségi óvoda
  • Mérföldkő Egyenlő Esélyekért Egyesület
  • Tanoda
  • iskola
  • Hagyományok Háza, Hodász

 

A hallgatók által végzett tevékenységek sokszínűek voltak. A hallgatók a következő feladatokat végezték el:

  • kérdőívezés, a járvány okozta veszélyhelyzet után a családok életminőségének felmérése
  • adományosztás, ruha válogatás
  • korrepetálás
  • játékok felújítása, javítása, festése
  • A hallgatók elmondása szerint számos kompetenciaterületen fejlődtek készségeik:
  • nyitottabbá váltak
  • empátiakészség
  • csapatmunka
  • konfliktushelyzet feloldása

rászoruló családok igényeinek felmérése

  • játékgyűjtés
  • gyermekfelügyelet
  • táboroztatás
  • adatbázis készítése
  • idősek ellátása

Több hallgató is úgy gondolta, hogy bár nehéz volt sok esetben szembesülniük a nehézségekkel, mélyszegénységgel nyitottabbá váltak mások problémái iránt.

A hallgatók a választott lehetőségek során szembesülnek a rászoruló emberek, családok és gyerekek élethelyzetével. Megtapasztalják, hogy a saját kétkezi munkájukkal mennyit tehetnek a közösségért, hogyan, milyen módon, milyen lehetőségekkel lehet jobbítani a saját lokális környezetükben élők helyzetét. A közösségért végzett tevékenység nemesíti a hallgatók lelkületét.

 

 

Legutóbbi frissítés: 2022. 11. 23. 15:06